Tuesday 14 January 2014

Belle

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatu

So entry hari ni tentang Nurnabilah B. Berhaman. Apa yang boleh aku masukkan, aku akan masukkan semualah yang ada dalam fikiran aku ni tentang dia walaupun otak blurr nak buat ayat. Pelik jugalah sebab sebelum buat entry ni berlimpah-limpah idea dalam otak tapi bila nak buat menghilang pulak idea-idea tu.

Firstly, dia ni bijak, selalu buat aku tersentap, kuat mengacau hingga ke tahap yang sangat annoying. Can be so hyper active sampai ada satu masa aku susah nak handle dia. Tapi memandangkan kami sekepala, satu geng, aku faham perasaan dia dan aku akan layan sampai dia okay :). Dia ni kuat menyimpan and sometimes aku kena paksa dia juga sampailah dia bagitau aku. Kalau dia cakap ''its okay, nvm'' mmg aku akan terus rasa bersalah sebab aku ni macam tak mau ambil kisah tentang dia when in fact I really do care for her a lot. Bella ni kecik mcm budak-budak yang sangat comel, masyaAllah ! Aku kengkadang mmg tak dapat tahan geram aku dengan dia. Terlampau comel sehingga aku sendiri tak terkawal emosi. Sampai aku pun tersenyum sendiri bila fikir balik. hahahahaha !


Secondly, dia ni sangat manja. Bila nak teddy bear besar ja terus menarik tangan aku and said ''BYYYY LOOOOOKKKK'' dengan mata dia yang bersinar-sinar tu. Aku pun buat tak layan ja. In fact mmg plan nak beli pun . Cuma tunggu masa yang betul untuk bagi dia. Rindu nak tengok reaction dia time dulu aku belikan Minion untuk birthday gift dia. Aku ingat lagi riak wajah dia yang peerrrggghh mmg tak dapat tahan senyum dengan teriak tu. Alangkah happy dia aku tengok bila aku bagi Minion tu dengan dia. hahahaha aduiii :3. She can be so understanding when it comes to ... everything. Apa yang cakap , apa yang aku buat dia sentiasa akan faham. I can't even imagine how did I end up with this loving,cuddling,cute little girl :). Aku bersyukur sangat-sangat dapat dia (:


Thirdly or what so ever, ke mana dia pergi, mesti ada orang kacau dia. Almaklumlah comel katakan. heheheheh. Tapi bila orang nak tackle dia, perrggh dia marah baii. hahaha nampak sangat setia :). Pernah satu kali dia bagitau aku time dia eager sangat dengan fisheye lens. Sampai tu tauke cakap ''u want it ka? I can give it to you for free if you can be my girl'' and dia marah tauke tu. hahahah serve him right nak tackle buah hati aku :p. Hmmmm tengah fikir nak masukkan apa lagi dalam post ni. hhahahaha otak dah menuju ke jalan kebuntuan dah ni tapi aku masih tetap nak teruskan supaya dia boleh baca panjang-panjang sampai tersenyum ke telinga macam doraemon :3 . C'mon lah ! Masuklah kau ilham, bagilah aku ideaaaaaaa aaaarrrrgghhh -_-''.


Flashback balik lah kalau begini kejadiannya. hahahah. Hmm okay dulu first time ever jumpa dia kat bus stop depan sekolah dia. Dia pakai baju kurung hijau. Sibuk menunggu kedatangan aku (sesat) yang agak lambat okay :p. Dah gitu aku tersentap kejap tengok dia. Pastu boleh lagi dengan selamba tak kenal erti malu/tebal muka menegur dia. aduiihhh perangai aku mmg macam tu :). Hmm selamba lah sangat maka hati berkencang dgn deras mcm nak KAABBOOOOMMM ja. Mula-mula rasa awkward lah sebab first time jumpa. Tapi tak lama kemudian aku mula rasa selesa dengan dia and everything went well. Saaaaaampai sekarang kalau aku dengan dia mesti 'havoc'. hahahahahaha ! Kalau jumpa ada ja benda dalam kepala kami tu terkeluar. Tapi kalau tak berjumpa, punyalah sengsara. Rasanya tinggi2 jauh beza langit dgn bumi ni, tinggi lagi kot rindu kami. Ewahh ayat nak minta kaki. ahahaahahaha :D


So, 6 months together and I tell you, macam-macam perkara kami lalui bersama walaupun berjumpa tu sekali sekala. Kalau kami dapat jumpa, mmg kami tak lepaskan peluang untuk menghiburkan diri masing-masing. Itu ini kami buat tak ingat duniawi. Jam pun kengkadang tak teringat ke larut malam. Fuhhh! Hmmm arrrr apa lagi ar :0 Oh yahh ! Bella ngam jadi isteri sebab aku tengok kalau dia nampak budak-budak kecik dia akan start geram tu. Nampak sangat seorang yang penyayang. Ada that one day dia senyap-senyap tengok budak kecik ni belari-lari and she said ''OMG geramnya aku tengok budak tu kena kasi biar-biar seja eeeee''. Aduhaii perangai dia mmg comel eh. Mengalahkan perangai budak-budak okay. Just imagine lah kan, even through wechat ja kami selalu bercontact, tak hilang rasa geram aku dengan dia. hehehehe.


Okay Jal ! Kita kasi all in ni post sampai kau puas hati and sampai kau buntu bercelaru otak memikir. Biar sampai kosong asalkan kau bahagia Jal. ahahahha sowt cakap dengan diri sendiri dalam hati lagi tu -_-. Oh well ni blog aku juga bukan blog orang lain aku p hack untuk mencarut segala bagai perasaan aku kan ? Blueeekkk. Kita teruskan syak walaupun kepala dah sakit diperah untuk flashback segala kenangan ni. I can be very very verrryyy sensitive person. Tapi Bella jugalah jadi penyelamat aku. Terer sangat dia pujuk aku. Aku tabik sprriinnggg kat dia. haahaha, sayang, udah-udah lettuw tersinyum-sinyum tu. Nanti sakit sinyum depan laptop :3. Eh takpalah, janji sayang bahagiakan ? hahahaha ngam !


Bila ingat balik, layakkah aku untuk dia? Aku ni taklah baik mana bilang orang. Tapi kalau dah jodoh, alhamdulillah. Aku akan cuba untuk jaga dia dengan baik dan insya-Allah sampailah ke atas pelamin. Amin. Hmm okay I guess buat masa itu ja lah yang mampu aku coretkan sebab otak kata teruskan tapi hati kata ''udah-udah lettuw jal''. Baiklah, aku berhenti di sini dan di sana tu jangan nangis-nangis tau!? Cuba try test senyum, kan comel? Awet muda lagi :). Amboii hahaha.


#Mohon #Jangan #Bash #Beta. Terima kasih kerana sudi membaca :)
~Sekian~

No comments:

Post a Comment